Partner serwisu
Drogi i autostrady

Czy Ministerstwo Transportu zbuduje obwodnice w ciągu S11?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-04-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Czy Ministerstwo Transportu zbuduje obwodnice w ciągu S11?
fot. GDDKiA
Wszyscy czekają na nowe plany drogowe Ministerstwa Transportu na lata 2014-2020. Póki co, resort ogłasza, które z przetargów na inwestycje zostaną ogłoszone jeszcze w tym roku, lecz będą finansowane z przyszłej perspektywy. Zabrakło wśród nich trzech ważnych obwodnic w ciągu drogi S11 – Ostrowa Wielkopolskiego, Jarocina i Kępna.

Budowę tych trzech obejść zaproponował Robert Łubiński z Pracowni Projektowej Dróg i Mostów DiM w swoich uwagach do projektu uchwały rady ministrów w sprawie zmiany programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015.

Inżynier zauważa, że przejścia drogi krajowej nr 11 przez Jarocin i Ostrów Wielkopolski charakteryzują się dużym natężeniem ruchu, a układ drogowy tych miast nie może przenosić tak dużego obciążenia ruchem. Projekty obwodnic obu miast posiadają wydane decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Ponadto dopiero dokończenie budowy obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego pozwoli racjonalnie wykorzystać istniejący północny odcinek obwodnicy.

Z kolei w przypadku drogi krajowej nr 11 przechodzącej przez Kępno widzimy analogiczną sytuację. Występuje na niej duże natężenie ruchu i jednocześnie układ drogowy miasta nie jest do tego przystosowany. Ponadto dopiero budowa obwodnicy Kępna w ciągu drogi S11 pozwoli skomunikować drogę nr 11 z budowaną obecnie drogą ekspresową S8, jak również skomunikowanie drogi ekspresowej S8 z miastem Kępno.

Jeżeli Ministerstwo Transportu zdecydowałoby się na budowę tych trzech relatywnie krótkich odcinków S11 jako obwodnicy Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Kępna, to wpłynęłoby to na ułatwienie przejazdu w ciągu drogi nr 11 oraz wydatnie podniosłoby to spójność sieci drogowej.

Co, jeżeli nie wystarczy środków finansowych na realizację tych trzech obwodnic? Robert Łubiński proponuje, by wówczas rozważyć odłożenie w czasie realizacji następujących odcinków drogi S5: Korzeńsko - Trzebnica w woj. dolnośląskim (z jednoczesnym pozostawieniem do realizacji odcinka Trzebnica – Wrocław), Gniezno – Mielno (z ewentualną szybszą realizacją samej tylko obwodnicy Gniezna), Radomicko – Kaczkowo.

 

Te odcinku drogi ekspresowej S5 mogłyby powstać w miarę posiadanych środków finansowych po zapewnieniu pieniędzy na wnioskowane obwodnice w ciągu drogi S11. Specjalista zauważa, że braki fragmentów drogi S5 nie spowodują powstania przerw w ciągłości planowanej drogi ekspresowej S5, ponieważ załącznik nr 5 nie obejmuje budowy odcinka drogi S5 Wronczyn – Radomicko oraz Bydgoszcz – Mielno, a więc nie zakłada budowy całości odcinków Bydgoszcz – Poznań ani Poznań – Wrocław.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5